21.05.2020

Στον χώρο των τεχνών, στον χώρο του θεάτρου, διαλεκτικά προχωρά η διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου. Πέτρος Βάης, πρόεδρος ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Να μην είναι μια μέρα που προσποιούμαστε ότι τιμούμε για να εξιλεωθούμε για ό,τι καθημερινά «κακοποιούμε». Πολιτισμός δεν είναι μόνο η τέχνη, συνδέεται με τον τρόπο ζωής, την πνευματική, την κοινωνική, την οικονομική, την πολιτιστική. Πολιτισμός είναι η εργασία του πατέρα και το σχολείο του παιδιού. Είναι το νοσοκομείο για όλους και η φροντίδα των ηλικιωμένων. Είναι η εξασφάλιση των ΑΜΕΑ και η διάβαση για τους ανάπηρους. Πολιτισμός είναι η δυνατότητα να απολαμβάνουν όλοι τα αγαθά της προόδου και της τεχνολογίας που έχει αποκτηθεί.Πολιτισμός είναι και τα έργα τέχνης που δημιουργούν οι καλλιτέχνες αλλά και η αξιοπρεπής ζωή των καλλιτεχνών. Στον χώρο των τεχνών, στον χώρο του θεάτρου, διαλεκτικά προχωρά η διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου και διαμορφώνονται οι συνειδήσεις – παράγεται πολιτισμός!

περισσότερα
A Manual on Work and Happiness

ΑΚΡΟΑΣΗ ΗΘΟΠΟΙΩΝ

27.10.2020

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας, συνεχίζοντας την προσπάθεια στήριξης του καλλιτεχνικού δυναμικού της πόλης και λόγω των μέτρων της πανδημίας,  καλεί σε ακρόαση για την επερχόμενη θεατρική παραγωγή Υπηρέτης δύο αφεντάδων σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις τους  επαγγελματίες ηθοποιούς σκηνικής ηλικίας 20-40 ετών που διαμένουν και δημιουργούν στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας καθώς και τους απόφοιτους της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. 

Οι ενδιαφερόμενοι-ες ηθοποιοί πρέπει να αποστείλουν έως και την Πέμπτη 29/10 και ώρα 14:00, ηλεκτρονικά στο e-mail  theat-pat@otenet.gr με  θέμα «ΑΚΡΟΑΣΗ» το βιογραφικό τους σημείωμα με ενσωματωμένη μία πρόσφατη φωτογραφία. Στο βιογραφικό σημείωμα θα πρέπει να αναφέρεται η αναγνωρισμένη από το κράτος Δραματική Σχολή που αποφοίτησαν, το τηλέφωνο και η ηλεκτρονική διεύθυνσή τους για να ειδοποιηθούν για την μέρα και ώρα συμμετοχής τους στην ακρόαση. 

Η ακρόαση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 29/10  από τις 17:30, την Παρασκευή 30/10 από τις 11:00 και το Σάββατο 31/10 από τις 12:00 στον Εκπαιδευτικό Χώρο Μπάρρυ (Όθωνος Αμαλίας 6, Πάτρα).

Οι ηθοποιοί που θα προσέλθουν στην ακρόαση, θα πρέπει να έχουν μαζί τους τυπωμένο το βιογραφικό τους σημείωμα και τη φωτογραφία.  

Κάθε ηθοποιός θα πρέπει να είναι έτοιμος-η να παρουσιάσει στην ακρόαση:

1. Ένα μονόλογο από κωμικό ή δραματικό έργο, αλλά σε κωμική εκδοχή. 

2. Σωματικούς αυτοσχεδιασμούς για τα εξής θέματα: α) Είσοδος και έξοδος ενός ανθρώπου πεινασμένου, β) Είσοδος και έξοδος ενός ανθρώπου ερωτευμένου, γ) Είσοδος και έξοδος ενός ανθρώπου που ζητά εκδίκηση, δ) Είσοδος και έξοδος ενός συνωμότη, ε) Είσοδος και έξοδος ενός ανθρώπου που μόλις κέρδισε το λαχείο.

3. Αυτοσχεδιασμούς (κίνηση και κείμενο) πάνω στα σενάρια που σημειώνονται παρακάτω. 

Τα σενάρια:

Α) Πρόβα φλερταρίσματος Ι

Ένας βιτσιόζος ηλικιωμένος κύριος ερωτευμένος με μια νεαρή κοπέλα, κάνει πρόβα με την νεαρή υπηρέτριά του πώς να φλερτάρει την αγαπημένη του. 

Κύριος: «Τώρα θα φλερτάρω μαζί σου σα να είσαι η αγαπημένη μου. Εσύ θα μου λες τι δεν κάνω σωστά». 

Η υπηρέτρια συνεχώς διακόπτει την πρόβα και τον σκηνοθετεί. Στο τέλος ο κύριος ξεχνά ότι κάνουν πρόβα και προσπαθεί να φιλήσει στ’ αλήθεια την υπηρέτρια. Αυτή ξεγλιστράει κι αυτός την κυνηγάει. 

Β) Πρόβα φλερταρίσματος ΙΙ

Το σενάριο (Α) αλλά αυτή τη φορά με μια κυρία και τον υπηρέτη της.

Γ) Το γεύμα

Πεινασμένος υπηρέτης σερβίρει διάφορα εδέσματα στο αφεντικό του. Το αφεντικό είναι πολύ απαιτητικό. Ο υπηρέτης, καθώς περιγράφει τα πιάτα προσπαθώντας να πείσει ότι είναι εξαίσια, τα δοκιμάζει και έτσι τελικά τρώει όλο το φαγητό. Το αφεντικό καταλαβαίνει ότι έχει χάσει το μεσημεριανό του και τιμωρεί τον υπηρέτη. (Οι ρόλοι μπορούν να είναι είτε γυναικείοι είτε ανδρικοί).

Δ) Η παρεξήγηση

Μια νέα κοπέλα ξεφεύγει τρέχοντας παιχνιδιάρικα από έναν άγνωστο νεαρό που τη φλερτάρει. Μπαίνει στο σπίτι της και κλείνει την πόρτα. Ο νεαρός χτυπά κάθε τόσο την πόρτα και όσο περιμένει κάνει πρόβα την ερωτική εξομολόγηση που θα της κάνει. Τελικά η πόρτα ανοίγει και βγαίνει η ίδια κοπέλα αλλά μεταμφιεσμένη σε άνδρα. 

Αυτή: «Πώς τολμάτε να χτυπάτε την πόρτα του σπιτιού μου;»

Αυτός: «Θα ήθελα να μιλήσω στην κοπέλα που μπήκε πριν λίγο σ΄αυτό το σπίτι»

Αυτή: «Να ξέρετε ότι αυτή η κοπέλα είναι η αρραβωνιαστικιά μου». 

Ο νεαρός φρικάρει.

Αυτή: «Με προσβάλατε. Τώρα υπερασπιστείτε τον εαυτό σας». 

Μάχη με δύο πιθανά φινάλε: είτε νικά η μεταμφιεσμένη κοπέλα είτε ο νεαρός που τελικά καταλαβαίνει ότι νίκησε την κοπέλα που ερωτεύτηκε.