20.05.2020

Στον χώρο των τεχνών, στον χώρο του θεάτρου, διαλεκτικά προχωρά η διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου. Πέτρος Βάης, πρόεδρος ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Να μην είναι μια μέρα που προσποιούμαστε ότι τιμούμε για να εξιλεωθούμε για ό,τι καθημερινά «κακοποιούμε». Πολιτισμός δεν είναι μόνο η τέχνη, συνδέεται με τον τρόπο ζωής, την πνευματική, την κοινωνική, την οικονομική, την πολιτιστική. Πολιτισμός είναι η εργασία του πατέρα και το σχολείο του παιδιού. Είναι το νοσοκομείο για όλους και η φροντίδα των ηλικιωμένων. Είναι η εξασφάλιση των ΑΜΕΑ και η διάβαση για τους ανάπηρους. Πολιτισμός είναι η δυνατότητα να απολαμβάνουν όλοι τα αγαθά της προόδου και της τεχνολογίας που έχει αποκτηθεί.Πολιτισμός είναι και τα έργα τέχνης που δημιουργούν οι καλλιτέχνες αλλά και η αξιοπρεπής ζωή των καλλιτεχνών. Στον χώρο των τεχνών, στον χώρο του θεάτρου, διαλεκτικά προχωρά η διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου και διαμορφώνονται οι συνειδήσεις – παράγεται πολιτισμός!

περισσότερα
A Manual on Work and Happiness

Για την απώλεια της Μάγιας Λυμπεροπούλου

22.07.2021

Μία  από τις μεγαλύτερες θεατρικές μορφές  του σύγχρονου θεάτρου η ηθοποιός Μάγια Λυμπεροπούλου άφησε την τελευταία της πνοή σήμερα το μεσημέρι.
Η σπουδαία ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας θεατρικών δοκιμίων είχε διατελέσει και καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.
 Διακρίθηκε για το σημαντικό της έργο, για την επιλογή του ρεπερτορίου, για τις άρτιες παραστάσεις, για την καθιέρωση των θεατρικών Αναλογίων , των παράλληλων πολιτιστικών δράσεων , των καλαίσθητων εντύπων, αλλά κυρίως για την ικανότητά της  να δημιουργήσει ένα κοινό που είχε το πλεονέκτημα να έρθει σε επαφή με την τέχνη του θεάτρου , την απόλαυση της ζωντανής τέχνης, όπως έλεγε η ίδια στο άκουσμα της γλώσσας και τη γοητεία της χειρονομίας. 
Ίσως το κείμενο που η ίδια υπογράφει τον Μάιο του 1989  για την πορεία , τη φυσιογνωμία και την προσφορά μιας θεατρικής δουλειάς δίνει το προσωπικό της στίγμα στο χώρο της τέχνης.
«Η αξία της διαδρομής μιας θεατρικής πράξης μετριέται και αποκτά νόημα και ουσία όχι από τις επιμέρους επιτυχίες ή αποτυχίες αλλά από τη θέση και τη συμπεριφορά μας απέναντι σε αυτά τα ερωτήματα… η αντίσταση ή η παράδοση στην ευκολία? Η δημαγωγία ή η επιλογή  να διαγράψεις μία πορεία ουρλιάζοντας σιωπηλά? … όλα όσα σε οδηγούν να καταλάβεις ότι ή ίδια  η θεατρική πορεία πρέπει και αξίζει τον κόπο να διανυθεί …»
Και στην Πάτρα η Μάγια Λυμπεροπούλου με την επιλογή των κλασικών έργων της νεότερης ευρωπαϊκής δραματουργίας σε καινούργιες αναγνώσεις όπως έγραψε η Ελένη Βαροπούλου, διαμόρφωσε  ένα ακμαίο θέατρο που πατά γερά στο παρόν και προμηνύει το δημιουργικό μέλλον, αλλά κυρίως φέρει την ανεξίτηλη σφραγίδα μιας μεγάλης μορφής του θεάτρου.

Η Μάγια Λυμπεροπούλου γεννήθηκε το 1940 στην Αθήνα και φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν. Μετά την αποφοίτησή της παρέμεινε στο πλευρό του Κουν ως καλλιτεχνική συνεργάτιδά του μέχρι το 1970. Από το 1971 διέμεινε στην Γαλλία, όπου σπούδασε κινηματογράφο και εργάστηκε ως ηθοποιός.


Επιστρέφοντας στην Ελλάδα συνέχισε την καλλιτεχνική της πορεία συνεργαζόμενη με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας και το  ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας .
Είχε συμμετάσχει μεταξύ άλλων στις παραστάσεις «Ο θείος Βάνιας», «Οι Δούλες», «Ιλιάδα», «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα», «Ο Εχθρός του Ποιητή», «Φάουστ», «Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης», «Δυτική Αποβάθρα»  κ.α.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας Πέτρος Βάης,  o καλλιτεχνικός διευθυντής Λουκάς Θάνος και οι εργαζόμενοι του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας εκφράζουν τη βαθιά θλίψη τους για την απώλεια της σπουδαίας ηθοποιού και πρώτης Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας Μάγιας Λυμπεροπούλου.


escort beylikdüzü escort escort izmir izmir escort http://www.beylikduzuescortbayanlari.com betsmove giris