20.05.2020

Στον χώρο των τεχνών, στον χώρο του θεάτρου, διαλεκτικά προχωρά η διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου. Πέτρος Βάης, πρόεδρος ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Να μην είναι μια μέρα που προσποιούμαστε ότι τιμούμε για να εξιλεωθούμε για ό,τι καθημερινά «κακοποιούμε». Πολιτισμός δεν είναι μόνο η τέχνη, συνδέεται με τον τρόπο ζωής, την πνευματική, την κοινωνική, την οικονομική, την πολιτιστική. Πολιτισμός είναι η εργασία του πατέρα και το σχολείο του παιδιού. Είναι το νοσοκομείο για όλους και η φροντίδα των ηλικιωμένων. Είναι η εξασφάλιση των ΑΜΕΑ και η διάβαση για τους ανάπηρους. Πολιτισμός είναι η δυνατότητα να απολαμβάνουν όλοι τα αγαθά της προόδου και της τεχνολογίας που έχει αποκτηθεί.Πολιτισμός είναι και τα έργα τέχνης που δημιουργούν οι καλλιτέχνες αλλά και η αξιοπρεπής ζωή των καλλιτεχνών. Στον χώρο των τεχνών, στον χώρο του θεάτρου, διαλεκτικά προχωρά η διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου και διαμορφώνονται οι συνειδήσεις – παράγεται πολιτισμός!

περισσότερα
A Manual on Work and Happiness

Κείμενο του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Σταύρου Σ. Τσακίρη

22.11.2018

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια ζωής και αδιάλειπτης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ολοκληρώνοντας έτσι  έναν κύκλο ξεκινά τη νέα θεατρική περίοδο 2018-2019 με στόχο την ουσιαστικότερη σύνδεσή του με το λαό της πόλης των Πατρών και την προσέγγιση ενός καινούργιου θεατρικού κοινού. Επενδύει σε έργα υποδομής , σε εκπαιδευτικά εργαστήρια για νέους και δίνοντας μια διαφορετική κατεύθυνση στις επιλογές του ρεπερτορίου. 
Επιλέγει για την χειμερινή περίοδο μόνο Ελληνικά κείμενα και συνεργάζεται με καταξιωμένους δημιουργούς του Ελληνικού Θεάτρου. Όπως έλεγε ο Τσέχωφ: 
«… όσο πιο κοντά στέκεις στην καταγωγή σου τόσο πιο παγκόσμιος γίνεσαι….». 
Έτος Ελληνικού λόγου λοιπόν. 
Επιπλέον εγκαινιάζει μια νέα δράση με τον τίτλο «Για ένα Θέατρο της αφήγησης και της επινόησης».  Στην πρώτη φάση έχουν επιλεγεί τρία κείμενα καταξιωμένων Πατρινών Συγγραφέων της προηγούμενης γενιάς (Πολίτης, Κακούρη, Μεγαπάνου) και η σκηνική παρουσίαση τους έχει ανατεθεί σε τρις Πατρινούς Σκηνοθέτες της νέας γενιάς. Γιατί μυθιστορηματικός λόγος στο θέατρο; Γιατί μόνο κείμενα για την Πάτρα; Πατρινοκεντρισμός; Θα είναι διασκευασμένα; Θα είναι αναλόγια; 
Ψάχνουμε τα ίχνη ενός νέου Θεάτρου.
Συνεχίζεται η δραστηριότητα του Άρματος παρουσιάζοντας τη δουλειά του σε γειτονιές, σε σχολεία, σε νοσοκομεία, ιδρύματα, φυλακές αλλά και σε απομακρυσμένες περιοχές όπου το κοινό δεν έχει την δυνατότητα να επισκεφτεί το Θέατρο. 
Τέλος, η επιλογή της παραγωγή στην Όπερα, είναι σαν να αποκρυπτογραφεί το σκεπτικό του χειμερινού ρεπερτορίου.
Παρουσιάζοντας το «Ο Χορός των Μεταμφιεσμένων» του Βέρντι , το έργο που εγκαινίασε το Θέατρο του Απόλλωνα, είναι σαν μ’ ένα συμβολικό τρόπο η Πάτρα να κοιτά το παρελθόν της , να το τιμά και να το εκτιμά, επαναπροσδιορίζεται όμως και στοχεύει στο μέλλον.